ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ

ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ

Κυριακή 8 Δεκεμβρίου 2013

Κριτήρια και διαδικασία αξιολόγησης στην Παιδεία

Το υπουργείο Παιδείας σχεδιάζει να ξεκινήσει από τον επόμενο μήνα τη διαδικασία αξιολόγησης των δασκάλων, των καθηγητών, αλλά και των διοικητικών στελεχών. Κι αυτό, παρά τις αντιδράσεις των συνδικαλιστικών οργανώσεων, ΟΛΜΕ και ΔΟΕ, οι οποίες έχουν δηλώσει την αντίθεσή τους στη συγκεκριμένη διαδικασία αξιολόγησης, θεωρώντας ότι αποτελεί τον προθάλαμο απολύσεων και αυταρχικών ρυθμίσεων στον χώρο της παιδείας.
Σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας Έθνος, οι πρώτες κρίσεις θα αφορούν εκείνους τους εκπαιδευτικούς οι οποίοι στις 31 Μαΐου 2014 συμπληρώνουν χρόνο προαγωγής. Στην αξιολόγηση θα λαμβάνεται υπόψη το παιδαγωγικό κλίμα, η οργάνωση της τάξης, η προετοιμασία των μαθητών, τα εκπαιδευτικά μέσα, καθώς και η επαγγελματική συνέπεια. Η αξιολόγηση θα πραγματοποιείται με ή χωρίς την αίτηση του εκπαιδευτικού με τους αξιολογούμενους να έχουν δικαίωμα ένστασης εντός πέντε ημερών από τη γνωστοποίηση της έκθεσης σε αυτούς. Οι αξιολογητές θα πηγαίνουν επί τόπου στα σχολεία για να παρακολουθήσουν τουλάχιστον δύο ώρες διδασκαλίας σε όποια μαθήματα ή τάξη επιλέξουν από κοινού με τον δάσκαλό ή τον καθηγητή.
Πιο συγκεκριμένα, η αξιολόγηση θα αφορά το εκπαιδευτικό περιβάλλον (συντελεστής βαρύτητας 0,75), τον σχεδιασμό, προγραμματισμό και προετοιμασία της διδασκαλίας (συντελεστής βαρύτητας 0,50), τη διεξαγωγή της διδασκαλίας και την αξιολόγηση των μαθητών (συντελεστής βαρύτητας 1,25), την υπηρεσιακή συνέπεια και επάρκεια (συντελεστής βαρύτητας 1,50), την επιστημονική και επαγγελματική ανάπτυξη (συντελεστής βαρύτητας 1).
Επίσης, ο εκπαιδευτικός θα εντάσσεται και σε βαθμίδα περιγραφικής κλίμακας ποιοτικού χαρακτηρισμού (ελλιπής, επαρκής, πολύ καλός, εξαιρετικός) ως προς τις διαπροσωπικές σχέσεις και προσδοκίες. Η τελική βαθμολογία υπολογίζεται ως εξής: Πολλαπλασιάζεται η βαθμολογία κάθε κατηγορίας με τον συντελεστή βαρύτητας αυτής και τα γινόμενα προστίθενται. Στη συνέχεια το άθροισμα τους διαιρείται με το πέντε, όσο και το άθροισμα των συντελεστών βαρύτητας. Οι εκπαιδευτικοί που χαρακτηρίζονται ελλιπείς σε περισσότερα του ενός κριτήρια σε μία εκ των κατηγοριών χαρακτηρίζονται συνολικά ελλιπείς, ασχέτως συνολικής βαθμολογίας και εγγράφονται στον πίνακα των μη προακτέων.
Αξίζει να σημειωθεί οτι ήδη έχουν ξεκινήσει και τα σχετικά σεμινάρια σε όλες τις περιφέρειες που σε πρώτη φάση αρχικά αφορούν την επιμόρφωση των στελεχών της Εκπαίδευσης.

Πηγή:  imerisia.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου